INTERLEX Advokater rådgiver virksomhedsinvestorer, sælgere og købere af små, mellemstore og store virksomheder i Danmark og i udlandet.
Virksomhedsoverdragelse er ofte en kompliceret affære. Derfor opdeler vi den i en række faser, så du har mulighed for at overveje de enkelte delbeslutninger. Vi opdeler en overdragelse i: Planlægning, strukturering, gennemførelse, omstrukturering, generationsskifte og due diligence.
Vi medvirker så tidligt som muligt i processen, således at alle forhold er afklarede lige fra aftalefasen til selve gennemførelsen. Vi inddrager naturligvis finansielle rådgivere og revisorer, når vi finder det nødvendigt.
Vi sørger for, at samtlige nødvendige, juridiske dokumenter er til stede og i orden. Det gælder bl.a.: Overdragelsesaftalen, den forudgående due diligence-undersøgelse, hemmeligheds- og fortrolighedserklæringer, eksklusivaftaler, samarbejdsaftaler, aktionæroverenskomster, øvrige selskabsretslige dokumenter, relevante dokumenter til myndigheder, eksempelvis Erhvervsstyrelsen.
INTERLEX Advokater bistår ofte investorer i forbindelse med indskud i en virksomhed, når en overdragelse finder sted. Det er vigtigt, at vi er involveret fra første færd, så alle forhold er afklaret, inden aftalefasen indledes, så selve overdragelsen efterfølgende kan gennemføres.